!!!AWAS!!!
SEMUA isi kandungan di blog ini adalah luahan isi hati penulis sendiri..
Kalau tak suka, sila JANGAN baca
Blog ini adalah utk diri sendiri je..hehe

Thursday, January 29

Sebab

Sebab aku menyesal
Dengan apa yang aku pernah buat suatu ketika dahulu
Sebab aku jahil
Sebab aku hanya pendosa
Sebab iman aku lemah
Sebab aku biarkan diri aku hanyut
Dibuai nafsu
Aku tahu benda tu salah
Tapi aku tutup mata
Aku biarkan diri aku terseksa
Tanpa berfikir kesan bakal merana
Sebab aku biarkan
pintu hati aku tertutup
dari hidayah
Sebab
Aku
Jahil
Aku lemah
Aku biarkan syaitan dan nafsu
menguasai diri
Sekarang
Baru aku sedar
Menyesal takda guna
Aku hanya mampu bertaubat
Sebab aku tak tahu bila ajal aku
Sebab aku tahu dosa aku terlalu banyak
dan terlalu besar
Tak tahu Allah terima ke tak
Sebab aku tak rasa
Diri aku layak jadi ahli syurga kelak
Sebab aku berdosa :'(
Aku biarkan diri aku berdosa
Sebab sekarang baru aku sedar
Menyesal ibarat minum racun
Tak boleh patah balik
Walau apapun, kena tanggung kesannya


No comments:

Post a Comment